Wanneer je naar ons wilt verhuizen, wil je waarschijnlijk ook de e-mail meeverhuizen. Dat doe je zelf door dit stappenplan te volgen..
Belangrijk
- Het is belangrijk dat je de domeinnaam nog niet naar ons hebt verhuisd. Je moet namelijk nog toegang hebben tot de e-mail bij je oude provider.
- Zorg ervoor dat je het gewenste e-mailadres al bij ons hebt aangemaakt. Als je dat nog niet hebt gedaan, lees dan het artikel over het aanmaken van een e-mailadres.
- Voor het verhuizen van de e-mail heb je een e-mailprogramma nodig. Denk hierbij aan Apple Mail, Thunderbird of Outlook. Wij gebruiken in deze handleiding Thunderbird, omdat het voor veel besturingssystemen beschikbaar is.
- Het 2x toevoegen van het e-mailadres aan Thunderbird is alleen mogelijk als je verschillende hosts (mailservers) gebruikt. Je kan bijvoorbeeld niet 2x mail.voorbeeld.nl gebruiken voor hetzelfde e-mailadres.
E-mail verhuizen
Stap 1. Voeg het e-mailaccount bij je oude provider toe aan het e-mailprogramma. Kies voor het ophalen van de e-mail voor IMAP.
Stap 2. Voeg in hetzelfde e-mailprogramma je nieuwe e-mailaccount bij ons toe. Kies wederom voor het ophalen van de e-mail voor IMAP.
Stap 3. Je kan nu alle e-mails in het oude e-mailaccount overzetten naar het nieuwe e-mailaccount. Wanneer je Thunderbird gebruikt, doe je dit door in het oude e-mailaccount alle e-mail te selecteren, rechts te klikken en te kiezen voor 'Kopiëren naar'. Vervolgens kies je het nieuwe e-mailaccount.
Stap 4. Als er veel e-mail gekopieerd moet worden, kan dit even duren. Wanneer de e-mail gekopieerd is, vind je in het nieuwe e-mailaccount alle e-mails uit je oude e-mailaccount.
Mocht het verhuizen van je e-mail niet lukken, neem dan contact op met ons. Wij helpen je graag verder!